آیا نوزادان می‌توانند از حوله های معمولی استفاده کنند؟

کدام حوله ها برای استفاده نوزادان مناسب هستند؟

برخلاف این که نوزادان می‌توانند از حوله های حمام استفاده کنند، دلایل زیادی وجود دارد که ما را از این کار منع می‌کنند. معمولا حوله های معمولی را از منسوجات سنگین تر می‌سازند که با توجه به وزن سنگین تر آن ها و بافت آن ها که ممکن است برای استفاده برای پوست لطیف کودک خشن و زبر باشند، استفاده از آن ها برای کودک توصیه نمی‌شود. در نظر داشته باشید که حوله های کلاه دار معمولا نرم تر از حوله های معمولی هستند.

به چه علت نوزادان به حوله های کلاه دار نیاز دارند؟

·       حوله های کلاهداربه کودک یا نوزاد شما در کنترل دمای بدن در فاصله حمام تا تخت کمک می‌کند و به این صورت کودک دچار لرز نمی‌شود.

·       حوله های کودک نسبت به حوله های پارچه ای که به صورت سنتی بافته می‌شوند، پرز کمتری دارند.

·       داشتن یک حوله مشخص و منحصر به فرد برای کودکان، به آن ها کمک می‌کند تا به روتین حمام کردن خود عادت کنند.

·       جدای از این که حوله های کودک در ماشین لباسشویی و کمد فضای کمتری را اشغال می‌کنند، به دلیل لطافتی که دارند می‌توانید آن ها را با بقیه لباس های کودک بشویید.

·       حوله های کلاه دار کودک علاوه بر خشک نگه داشتن کودک، از سرماخوردگی او نیز جلوگیری می‌کند. توصیه میکنیم که حتما به صفحه حوله تن پوش مراجعه کنید.

استفاده از حوله های کلاه دار تا چه مدت برای نوزاد توصیه شده است؟

این نوع حوله ها برای نوزادان و کودکان نوپا توصیه شده است. بنابراین در صورتی که کودک شما حوله کلاهدار خود را دوست دارد، هیچ دلیلی وجود ندارد که تا زمانی که حوله برای کودک شما کوچک نشده است از آن استفاده نکنید. با توجه به میزان رشد کودک و اندازه حوله، گاهی ممکن است تا 5 سالگی کودک خود بتوانید از همین حوله برای خشک کردن او پس از حمام استفاده کنید.

بهترین حوله کلاهدار از چه ماده ای ساخته می‌شود؟

بهترین متریال برای ساخت حوله کلاه دار برای کودک، پارچه پنبه ای است. با استفاده از این پارچه احتمال جلوگیری از تنفس و یا تحریک پوستی در کودک کاهش پیدا می‌کند. از دیگر ویژگی های این پارچه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       جذب بالا آب

·       نرمی متناسب با پوست کودک

·       تنفس راحت پوست (همچنین هنگامی که صورت بچه با آن پوشانده شود، جلوی تنفس کودک را نمی‌گیرد.)

·       ضد حساسیت به صورت طبیعی

·       وزن سبک

 

مقاله پیشنهادی ما : مهمترین نکات حمام کردن نوزاد.

کودک به چه تعداد حوله نیاز دارد؟

داشتن 2 الی 4 عدد حوله برای نوزاد کافی است.

حوله های کودک چند بار لازم است تا شسته شوند؟

با توجه به حساسیت نوزادان، لازم است همواره آنها را در یک حوله تمیز بپیچید. در نتیجه باید پس از هر بار استحمام و استفاده از حوله، آن را بشویید. به این صورت اگر نوزادتان را هفته ای یک بار به حمام می‌برید، لازم است هفته ای یک بار نیز حوله او را بشویید. 

شیوه شستشو حوله های کودک به چه صورت است؟

مانند باقی لباس های نوزاد برای شستشو آن باید از صابون مایع ملایم (مایع لباسشویی کودک) استفاده کنید. باید در نظر داشته باشید که با توجه به حساسیت پوست نوزاد، استفاده از شوینده معطر باعث حساسیت او می‌شود. برای شستن حوله کودک به صورت روزانه آب سر برای شستشو بهترین گزینه است. اما اگر حوله خیلی کثیف بود، آن را با آب گرم بشویید.

در انتهای مطلب به شما پیشنهاد میکنیم که بلاگ راهکارهایی برای مراقبت از پوست کودکان در تابستان را از دست ندهید.

 

مطلب های تصادفی